Nachádzate sa: Úvod » Poradňa » Strava dojčiacej matky

Strava dojčiacej matky

Prajem dobrý deň

už som Vám písala aj do poradne, tak budem čakať na odpoveď. Ešte sa chcem spýtať na jedálny lístok dojčiacej matky. Viem čo nemám jesť, ale keď to dodržiavam tak nejem skoro nič. Je niekde zoznam čo môžem jesť??? Môžem jesť horčicu???

Vďaka Alžbeta


Dobrý deň.
Jedálniček by mal byť pestrý. Veľa zeleniny, ovocia, cereálie, obilniny, kyslomliečne výrobky, dostatok tekutín – čaje, džúsy, minerálne vody,… Je dobré brať ohľad na reakciu dieťatka na rôzne jedlá a podľa reakcie jedálniček upravovať. Niektoré deti dobre tolerujú aj strukoviny – fazuľu, hrach, šošovicu, sóju,…., niektorým spôsobujú nadúvanie bruška, to by ste počuli najmä večer. Aj hlúboviny – kapusta, kel, kaleráb, brokolica,…sú zdrojom vitamínov a pokiaľ dieťatku nerobia problém, môžete si ich dopriať. Paradajky niekedy spôsobujú reakciu na koži vo forme malých pupienkov na líčkach alebo na tele.
Horčicu ako prílohu k jedlu si podľa môjho názoru môžete občasne dať. Však ani normálne ju nejeme vo veľkých množstvách a stále, takže takisto aj teraz.
Ešte treba zohľadniť, ak sa v rodine vyskytuje alergia a nedávať si potraviny, ktoré alergizujú – čokoláda, orechy, ryby – morské, arašidy,…prípadne potraviny, na ktoré má niekto v rodine alergiu. Tiež sa nedoporučujú cudzokrajné ovocia a potraviny vôbec. Najvhodnejšie je ovocie a zelenina z nášho pásma – zemiaky, mrkva, cvikla, jablká, hrušky, čerešne, čučoriedky, čierne ríbezle, černice – tmavé plody kvôli dostatku železa,…
Neodporúča sa mlieko v obyčajnej podobe.
Nuž prajem vám veľa chuti do experimentovania a veľa tolerancie zo strany dieťatka.
S pozdravom.
Lucia Michoňková

 
OVdesign button · Vytvorené v systéme DokuWiki