Rozdiely

Tu môžete vidieť rozdiely medzi vybranou verziou a aktuálnou verziou danej stránky.

Odkaz na tento prehľad zmien

Both sides previous revision Predchádzajúca revízia
poradna:dojcenie_a_sport [25.04.2015 14:04]
luciamichonkova Deleted by PageMove plugin
poradna:dojcenie_a_sport [13.03.2019 23:48] (aktuálne)
luciamichonkova vytvorené
Riadok 1: Riadok 1:
 +** Dojcenie a sport.**
 +
 +
 +Dobry vecer, chcela by som sa opytat na sportovanie pocas dojcenia. Moj maly syncek ma 5 mesiacov, je plne dojceny, vazi 8,5 kg, zive dietatko. Predtym som pravidelne sportovala/​beh,​ tenis, plavanie,​posilnovna/​. T.c. sa sportu nevenujem, ale chcela by som aspon nejaku kalanetiku zaradit do mojho denneho programu. Hlavne kvoli brusnym svalom, ktore su ochabnute, nehovoriac o sedacich svaloch. Samozrejme, pokial by to malo zly vplyv na dojcenie, ktoreho sa v ziadnom pripade nechcem vzdat, tak by som este vydrzala.Dakujem za odpoved a prajem prijemny vecer.Napadla ma este jedna otazka, podporuje pitie vtacieho mlieka alebo cierneho piva tvorbu mlieka? ​
 +----
 +
 +Dobrý deň.
 +
 +Chcem vám gratulovať k dobrému prospievaniu Vášho synčeka, čo vnímam že je zásluhou Vašej príkladnej starostlivosti. Oceňujem, že ho doteraz dojčíte, čo nie je časté a napriek tomu veľmi prospešné pre vývoj dieťatka.
 +
 +Čo sa týka športovania,​ tak Vám ho vrele odporúčam. Sama vediem cvičenia pre tehotné a kladiem veľký dôraz na posilňovacie cvičenia. Ako spomínate, dôležité je posilňovanie,​ najmä brušných svalov a iných oslabených svalových skupín, ktoré majú v konečnom dôsledku významný vplyv na držanie tela  a stav chrbtice.
 +
 +Dobré je si vybrať taký druh športovania alebo posilňovania,​ na ktorý máte chuť.
 +Niekto volí aerobické cvičenia, v Zoracentre boli aj pre mamičky s deťmi. Tiež viem o jednom veľmi peknom cvičení pre mamičky s deťmi, ktoré vedie p. Anna Sedláčková v DK Cultus, Nevädzová a v Devínskej Novej Vsi v Bratislave. Je zamerané na posilovanie mamičiek, bábätiek, cvičí sa aj na loptách, je tam aj veľa zábavy pre detičky, mamičky si často dobre zaposilujú,​ súčasťou je aj nácvik základných pohybových vzorcov u detí, prípadne kontrola, či sa vzorce vyvíjajú u dieťatka správne.
 +Ak by ste preferovali cvičenie bez dieťatka, buď si môžete vybrať z pôvodných aktivít, ktoré ste praktizovaniu pred pôrodom alebo môžete skúsiť niečo nové, ako napr. spomínate kalanetiku alebo jogu.
 +
 +Čo sa týka vtáčieho mlieka a čierneho piva, nezaoberala som sa touto otázkou, takže Vám neviem odpovedať. Tvorbu mlieka podporuje pitie dostatočného množstva tekutín, neodporúča sa sladké mlieko, skôr jeho kyslé formy a tie už je vhodnejšie zaradiť skôr medzi potraviny. Dobrý vplyv na tvorbu mlieka má aj rasca, fenikel, kôpor.
 +Dôležitá je aj psychická pohoda, oddych, keď spí dieťatko, odporúča sa ľahnúť si tiež.
 +
 +Oceňujem Vašu snahu postarať sa o Vaše telo. Myslím, že je to veľmi dôležité a potrebné. Cením si, že ste sa nad touto otázkou začali zamýšľať už teraz. Prajem Vám veľa radostných chvíľ.
 +
 +Všetko dobré.
 +Lucia Michoňková
 +
  
 
OVdesign button · Vytvorené v systéme DokuWiki