Rozdiely

Tu môžete vidieť rozdiely medzi vybranou verziou a aktuálnou verziou danej stránky.

Odkaz na tento prehľad zmien

Both sides previous revision Predchádzajúca revízia
co_robit_ked:strajk_dojcata [27.01.2018 22:59]
luciamichonkova
co_robit_ked:strajk_dojcata [28.01.2018 07:39] (aktuálne)
luciamichonkova
Riadok 1: Riadok 1:
 ====== Štrajk dieťaťa ====== ====== Štrajk dieťaťa ======
 +
 +28.1.2018 Lucia Svetlana Michoňková
 +
 **Aké sú prejavy u dieťaťa?​** Často sa odtláča od prsníka už po chvíľke dojčenia, prehýba sa „do luku“, po chvíľke dojčenia odmieta ďalej piť, pästičkami tlačí až udiera do prsníka matky. Obdobie je prechodné, trvá niekoľko dní až niekoľko týždňov. Objavuje sa vo veku dieťaťa od 6 týždňov po 3.-4.mesiac. Pokiaľ je dieťa prirodzene zvedavé, rado pozoruje, čo sa deje, všíma si okolie, štrajk sa objaví okolo spodnej hranice rozpätia, lebo bude potrebovať skôr spracovávať podnety, ktoré svojou zvedavosťou získalo. Nástup štrajku môže podnetmi urýchliť aj starší súrodenec. Pokiaľ je dieťatko kľudnejšie a spokojné s málom podnetov zo seba a najbližšieho okolia, je možné, že štrajk nastúpi okolo hornej hranice rozpätia. Pri všetkých možnostiach charakterov dieťaťa je možné, že štrajk nepríde vôbec. Je však možné, že príde v takej miere, že nebude možné dieťatko nakŕmiť dojčením. Pre štrajk je príznačné,​ že v noci je situácia s dojčením lepšia, nakoľko dieťa v noci žije v podvedomom režime, satie je jeho prirodzenou súčasťou a dieťa prijme prsník. Počas dňa tomu tak zväčša nie je, nakoľko pri vedomom režime sa vtláčajú do pozornosti podnety a tie bránia dieťaťu sa sústrediť na dojčenie a napiť sa.  **Aké sú prejavy u dieťaťa?​** Často sa odtláča od prsníka už po chvíľke dojčenia, prehýba sa „do luku“, po chvíľke dojčenia odmieta ďalej piť, pästičkami tlačí až udiera do prsníka matky. Obdobie je prechodné, trvá niekoľko dní až niekoľko týždňov. Objavuje sa vo veku dieťaťa od 6 týždňov po 3.-4.mesiac. Pokiaľ je dieťa prirodzene zvedavé, rado pozoruje, čo sa deje, všíma si okolie, štrajk sa objaví okolo spodnej hranice rozpätia, lebo bude potrebovať skôr spracovávať podnety, ktoré svojou zvedavosťou získalo. Nástup štrajku môže podnetmi urýchliť aj starší súrodenec. Pokiaľ je dieťatko kľudnejšie a spokojné s málom podnetov zo seba a najbližšieho okolia, je možné, že štrajk nastúpi okolo hornej hranice rozpätia. Pri všetkých možnostiach charakterov dieťaťa je možné, že štrajk nepríde vôbec. Je však možné, že príde v takej miere, že nebude možné dieťatko nakŕmiť dojčením. Pre štrajk je príznačné,​ že v noci je situácia s dojčením lepšia, nakoľko dieťa v noci žije v podvedomom režime, satie je jeho prirodzenou súčasťou a dieťa prijme prsník. Počas dňa tomu tak zväčša nie je, nakoľko pri vedomom režime sa vtláčajú do pozornosti podnety a tie bránia dieťaťu sa sústrediť na dojčenie a napiť sa. 
  
Riadok 14: Riadok 17:
 **Úloha dospelého počas štrajku** je držať sa „nad vecou“, porozumieť,​ o čo ide, a pomáhať dieťaťu sa napiť materského mlieka aj za daných pre neho sťažených podmienok. Štrajk je náročné obdobie a vyžaduje veľa trpezlivosti zo strany oboch rodičov a aj pochopenie širšieho okolia. Je potrebné mať na pamäti, že sa jedná o prechodné obdobie, a že všetko sa napraví a dostane do pôvodných koľají. Keď si dokáže rodič vytvoriť takýto nadhľad nad situáciou, s najväčšou pravdepodobnosťou štrajk zvládne ľahko. Je dôležité poskytnúť dieťaťu oporu vo forme zachovania rituálov, ktoré sme si s dieťaťom vytvorili, napr. pred spaním, pri kúpaní, vstávaní, ... Dieťaťu tým umožníme pohybovať sa v nami vytvorenom rámci dňa, keď jeho rámec práve prechádza prestavbou. Má možnosť cez vonkajší nemeniaci sa sled udalostí vrátiť sa naspäť k sebe, k svojmu dovtedajšiemu kľudu a pokoju. ​ **Úloha dospelého počas štrajku** je držať sa „nad vecou“, porozumieť,​ o čo ide, a pomáhať dieťaťu sa napiť materského mlieka aj za daných pre neho sťažených podmienok. Štrajk je náročné obdobie a vyžaduje veľa trpezlivosti zo strany oboch rodičov a aj pochopenie širšieho okolia. Je potrebné mať na pamäti, že sa jedná o prechodné obdobie, a že všetko sa napraví a dostane do pôvodných koľají. Keď si dokáže rodič vytvoriť takýto nadhľad nad situáciou, s najväčšou pravdepodobnosťou štrajk zvládne ľahko. Je dôležité poskytnúť dieťaťu oporu vo forme zachovania rituálov, ktoré sme si s dieťaťom vytvorili, napr. pred spaním, pri kúpaní, vstávaní, ... Dieťaťu tým umožníme pohybovať sa v nami vytvorenom rámci dňa, keď jeho rámec práve prechádza prestavbou. Má možnosť cez vonkajší nemeniaci sa sled udalostí vrátiť sa naspäť k sebe, k svojmu dovtedajšiemu kľudu a pokoju. ​
  
-Lucia Svetlana Michoňková 
  
 
OVdesign button · Vytvorené v systéme DokuWiki